TIPS Menurunkan Berat Badan Tanpa SENAMAN



Assalamualaikum... 
Kebanyakkan orang kita kalau nak kurus malas nak bersenam kan ? Kalau dah ambik ubat/supplement terus tak mau buat regangan otot dah, makan pastu tunggu berat badan turun. heehee. Mana boleh macam tu.. Memang tak akan turun lah. 

Kalau ada ubat yang 2-3 hari boleh turun tanpa senaman itu BAHAYA ! Pastikan ubat tu tak ada kandungan bahan kimia. Tapi kebanyakkan ubat kurus di pasaran kena tengok betul2 takut tak berdaftar pulak. Pengalaman saya makan ubat kurus... seminggu turun memang best masa tu. Last sekali KKM serbu ubat tu tak ada kelulusan. Ada bahan kimia beracun yang boleh menyebabkan kerosakkan buah pinggang kita. Nak ke ? 

Ok tak mau cakap panjang, hari ni nak kongsi Tips Turunkan Berat Badan Tanpa Senaman.Malas kan ? heehee.. 

Cara sebenarnya mudah iaitu mengamalkan cara hidup yang sihat melalui pemakanan dan aktiviti seharian.

1. Banyakkan Minum AIR MASAK

Minum air masak sangat bagus untuk tubuh.Tubuh kita memerlukan banyak air untuk memebolehkan organ-organ dalam badan kita berfungsi dengan baik.Elakkan mengambil minuman bergas kerana mengandungi gula & kalori yang amat tinggi.Ia juga boleh menjejaskan organ di dalam tubuh kita.

2. Tidur Dengan Cukup

Tidur yang cukup mampu membakar kalori di dalam tubuh anda.
Tidur yang cukup dapat mengembalikan kesegaran tubuh dan organ di dalam badan serta berfungsi dengan baik.Pembakaran kalori dan menguatkan sistem imun dapat melawan penyakit.Oleh itu, dapatkan tidur dengan secukupnya dan berkualiti. Ia cara mudah untuk kuruskan badan.

3.Aktifkan Diri Anda Dengan Aktiviti Yang Menyeronokkan

Elakkan dari seharian menonton TV atau mengadap laptop.Anda perlu bergerak aktif untuk membakar kalori di dalam tubuh anda. Cuba lakukan aktiviti yang memerlukan banyak pergerakkan.Sekurang-kurangnya 1000 langkah sehari atau memasak,bermain dengan anak-anak diluar rumah.Ini juga dapat membantu anda menurunkan berat badan.

4.Gaya Pemakanan Yang Sihat

Dalam satu buku kesihatan ada mengatakan " Breakfast like a King,Lunch like a Queen and Dinner like a Pauper".Kita sepatutnya perlu makan dengan kuantiti yang banyak pada waktu saparan pagi.Ia kerana pada waktu itu,kita akan melakukan kerja berat yang membakar kalori.Dan kurangnya pemakanan pada waktu malam kerana pada waktu itu tubuh memerlukan lebih banyak rehat.

5.Banyakkan Makan Buah-buahan & Sayur-sayuran

Buah-buahan dan sayuran memang lebih mudah dihadam oleh tubuh badan kita.Ia mengandungi banyak vitamin yang baik untuk kesihatan kita.Tambahan lagi,ia diakui tidak mengandungi kolestrol.Jadi lebihkan makan buahan dan sayuran terutamanya pada waktu malam

6.Konsisten

5 Tips telah diberikan.Lakukan secara konsisten.Jangan sekejap buat sekejap tak. Kalau anda konsisten insyaAllah ia sangat membantu anda dalam menurunkan berat badan.


SELAMAT MENCUBA & SEMOGA BERMANFAAT


Jika anda ingin dapatkan supplement untuk membantu masalah berat badan anda. Kami juga dapat membantu. Dapatkan SET KURUS yang dijamin selamat dan semulajadi. Ramai yang sudah berja turunkan berat badan selepas mengambilnya.


Untuk sebarang pertanyaan & pesanan
Hubungi :
Norhada | 017.590.4238 | Pengedar Sah Shaklee
FB : Norhada Azhar

No comments:

SERTAI KAMI JANA INCOME 2,3,4,5 ANGKA

SERTAI KAMI JANA INCOME 2,3,4,5 ANGKA
Copyright to IbuHadifBiz.Com
Designed by UMIESUEstudio 2015