Kepentingan OMEGA 3 untuk IBU HAMIL


: Bismillah :: 

Anda sedang hamil ? Mesti tak sabar nak tunggu kelahiran bayi anda kan ? Selalu semasa mengandung kita mesti akan jaga pemakanan kita. Benda-benda tajam macam nenas,tebu sangat tak digalakkan untuk makan.Dikhuatiri ada kesan sampingan buruk terhadap bayi dalam kandungan.

Tahukah anda ? Selain menjaga pantang larang semasa mengandung,ibu ibu juga harus menitik beratkan tentang keperluan lengkap nutrisi tubuh ibu ibu sepanjang kehamilan.Antara nutrisi yang sangat penting untuk kehamilan anda ialah Omega 3.






Omega 3 ialah asid lemak perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan sendiri dan didapati daripada pemakanan seharian atau suplimen minyak ikan Omega 3. Omega 3 didapati penting untuk perkembangan sistem saraf otak dan awal penglihatan bayi. 

Kajian menunjukkan bahawa  ibu mengandung didapati kesusutan omega 3 dalam badan jika pengambilan omega 3  yang kurang dalam pemakanan akibat janin menggunakan omega 3 untuk perkembangan sistem saraf otak. 

Omega 3 juga digunakan selepas bersalin untuk membuat susu ibu yang penting untuk perkembangan bayi. Kajian telah mengesahkan bahawa pengambilan tambahan EPA dan DHA kepada diet seorang ibu hamil mempunyai kesan positif ke atas pembangunan penglihatan dan kognitif bayi. 

Kajian juga telah menunjukkan bahawa penggunaan omega 3 yang lebih tinggi boleh mengurangkan risiko alergi di kalangan bayi.

 Asid lemak omega 3 mempunyai kesan positif ke atas kehamilan. Peningkatan pengambilan EPA dan DHA boleh mencegah kelahiran pramatang, mengurangkan risiko pre-eklampsia dan boleh meningkatkan berat kelahiran bayi. 

Kekurangan pengambilan omega 3 juga meningkatkan risiko kemurungan ibu mengandung. Ini dapat menjelaskan mengapa gangguan emosi selepas lahir mungkin menjadi lebih buruk dan mula lebih awal untuk kehamilan berikutnya.

Anda sedang mencari suplement TERBAIK yang mengandungi Omega 3 ? 
Omega Guard Shaklee adalah Omega 3 yang terbaik untuk anda. Minyak ikan TULEN TERBAIK DI DUNIA. Omega Guard bukan sekadar minyak ikan, tapi kaya dengan asid lemak Omega 3 (lebih 85%) termasuk la DHA dan EPA. 




Adakah Selamat Untuk Mengambil Minyak Ikan Semasa Mengandung?

• Pengambilan kualiti minyak ikan yang tinggi adalah selamat semasa mengandung. Ikan segar (yang dimakan) sering boleh mengandungi toksin seperti merkuri. Bahan toksin ini boleh disingkir semasa pembuatan dan pemprosesan minyak ikan, dengan penggunaan bahan mentah yang berkualiti dan proses penapisan yang  maju.

• Sesetengah jenama minyak ikan adalah kualiti yang lebih tinggi daripada yang lain. Pengeluar minyak ikan bereputasi tinggi boleh menyediakan dokumen keputusan makmal pihak ketiga yang menunjukkan tahap ketulenan minyak ikan mereka.


Dapatkan konsultasi PERCUMA dengan setiap pembelian Omega Guard dari saya.
Norhada Azhar | 017.590.4238 | Bantu Anda SIHAT
LIKE Fanpage : Vitamin Cantik Sihat
Facebook : Norhada Azhar








No comments:

SERTAI KAMI JANA INCOME 2,3,4,5 ANGKA

SERTAI KAMI JANA INCOME 2,3,4,5 ANGKA
Copyright to IbuHadifBiz.Com
Designed by UMIESUEstudio 2015