[ SENGGUGUT & PERIOD TAK TERATUR ]

BAGAIMANA SENGGUGUT TERJADI ? 

Senggugut nie terjadi disebabkan kontraksi dan pegecutan otot rahim yang berlebihan ketika datang haid.
Pengecutan ini berlaku disebabkan oleh hormon yang kita kenali sebagai PROSTAGLANDIN.

Untuk makluman , sewaktu kita datang haid , dinding di dalam rahim kita menebal sebagai persediaan untuk terjadinya hamil. Sekiranya tidak terjadi proses pembenihan oleh sperma , maka akan berlakulah kemerosotan terhadap ketebalan dinding rahim tersebut.

Lapisan tisu yang tebal itu akan dihancurkan oleh tubuh secara biologis . Kematian sel-sel ini secara lansung akan menghasilkan hormon PROSTAGLANDIN . Kadar hormon ini sangat tinggi ketika datang haid. Namun tak semua orang akan alami rasa sakit sehingga menggangu aktiviti harian .

Komstraksi yang disebabkan oleh Prostaglandin sangat penting untuk memastikan rahim bersih daripada sel-sel  yang mati tadi. Tetapi kadar Prostaglandin yang terlalu tinggi boleh menybabkan berlakunya senggugut terhadap sesetengah wanita.


CADANGAN SUPPLEMENT UNTUK MEMBANTU MASALAH SUNGGUGUT


*** GLA COMPLEX ***
Kandungan yang terdapat di dalam GLA COMPLEX dapat membantu mengawal selia Estogen dan Testosteron iaitu GLA membentuk Prostaglandin untuk mengawal hormon bagi lelaki dan wanita.
Memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan , swing mood , ritensi air dan sakit payudara.

Dengan pengambilan supplement ini mungkin sedikit sebnyak dapat memberi keselesaan ketika datang bulan serta menghilangkan simptom PMS. 


TESTIMONI GLA COMPLEX


SENGGUGUT & PERIOD TAK TERATUR

SENGGUGUT & CYST


*** B-COMPLEX ***
Vitamin B5,B6 & B12 sangan membantu untuk masalah senggugut. Bertindak sebagai ubat penenang... juga pengganti PARACETAMOL a.k.a panadol. 


*** OSTEMATRIX ***
Sebelum kitaran haid bermula, paras kalsium akan menurun menyebabkan gangguan emosi. Bekalan kalsium tambahan dapat mengurangkan turun naik emosi ketika haid. 

keep smile (>_<)
‪#‎salamaidilfitri‬
-------------------------------
Norhada Azhar | 017.590.4238 | Pengedar Sah Shaklee
Wakil Jualan Jitra, Kedah
# SIHAT Jasmani SIHAT Rohani #

No comments:

SERTAI KAMI JANA INCOME 2,3,4,5 ANGKA

SERTAI KAMI JANA INCOME 2,3,4,5 ANGKA
Copyright to IbuHadifBiz.Com
Designed by UMIESUEstudio 2015